VORIGE PAGINA

 

 

 

Het brouwhuis

 

 

 

 

Ter hoogte van het echte brouwhuis met zijn grote, oude koperen brouwketels kregen we het dessert aangeboden : duo van chocolademousse en een mousse van New Make Spirit Gouden Carolus Single Malt, afgewerkt met een crumble.  Verrassend lekker en een leuke combinatie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wat verder kregen we onze eerste dram whisky aangeboden.

 

Het glas mochten we meenemen als aandenken.

 

Amberkleurig, 46° alcohol, fruitig (banaan), vanille en wat crême brulée in de neus. In de afdronk komen opnieuw toetsen van hout en vanille.

 

 

 

 

Onze dorst was hiermee echter niet gelest en omdat we toch aan de bron zaten kozen we eensgezind voor het basisproduct : Gouden Carolus Tripel.  Den bob van die avond aanzag dit alles met lede ogen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Op de binnenkoer genoten we van de ambiance, de speech van de grote baas, enkele optredens, 

 

 

 

 

 

 

 

Diegenen die via de website een fles van de eerste batch hadden besteld konden die in een prachtig pand, ingericht als kantoorruimte gaan afhalen.  

Vanaf 30 november zal de whisky verkrijgbaar zijn in de betere shops en slijterijen. 

Uit alles blijkt toch wel een zeer duidelijk marketingconcept.  Over elk detail is uitvoerig nagedacht : keuze van het etiket, de gehanteerde symbolen, de vorm van de fles;   

 

 

 

We liepen nog andere bekenden tegen het lijf.  En op het laat van de avond ontdekten we met z’n allen het gat van Mechelen.  Burgervader Somers was toen allang niet meer te bespeuren.

 

 

 

 Het gat van Mechelen     

 

 

 

 

 

 

 

Kortom een leuke en geslaagde avond op een toffe locatie. 

Onze interesse is voldoende geprikkeld om vanaf mei 2014 te Blaasveld ook de Stokerij de Molenberg met een bezoekje te vereren. 

De terugweg verliep vlot al bleef het opletten voor onverschrokken fotografen.

 

Wim

 

 

 

 

 

VORIGE PAGINA